Azhar's FotoPage

By: Azhar Hassan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[Archive]
Sunday, 2-Nov-2008 06:56 Email | Share | | Bookmark

 
letih.. tuh jee boleh diungkapkan sbb baru jee balik dari besut ke kuala terengganu selepas selasia menguruskan satu perkara di sana...tetapi semasa balik ke besut baru nih saya sempat mengambil gambar masjid UDM.. memang cantik waktu malam dengan cahaya bergemelapan... selepas solat maghrib.. jadik sambil tunggu isteri saya solat selepas saya.. sempat saya mengeluarkan senjata saya dan terus snap jee gambar tuh...tapi untuk mendapatkan gambar yang bebetul prefect ( pd pandangan saya ) saya telah snap beberapa kali untuk mendapatkan gambar dan sudut yang cantik dan ini hasilnya... apa pon saya sgt puas hati...


Tuesday, 28-Oct-2008 12:11 Email | Share | | Bookmark

 
ari nih cuaca elok... pagi tadi selepas kasi makan 2 orang anak lelaki ku kat kedai kemudian sorang hantar ke PASTI.. aku mula melangkah ke bandar bersama anak bongsu ku.. round bandar kuala terengganu.. sambil tuh sempat singgah pasar payang.. beli gak ikan masin rm4 ..aku tak dapat bergerak mana sgt sbb kesian anak aku yang umur baru nak masuk 6 tahun... letih bebnor ikut abi die gi ronda ronda sambil shooting.. sempat singgah beli air milo pada anak ku.. tetiba die tunding jari pada anak patung ultraman.. paham sgt.. tapi anak aku nih bukan suka merajuk kalau tak dapat mainan.. pujuk skit jee ok jee terus jalan...selepas penat jalan tgk tgk jam dah kul 11 lebih.. apa lagi terus ke PASTI untuk ambil anak sulong ku... sambil menunggu abis kelas sempat lagi ambil gambar anak aku yang bertenggek atas tangga rumah lama.. apa lagi aku terus snap jee..


Monday, 27-Oct-2008 11:34 Email | Share | | Bookmark

 
 
hari nih seharian aku duk baca kat forum photosantai.com dan juga photoskool.net sampai nak naik lebam biji mata aku.. apa taknya dari kul 2 petang duk ngadap pc.. baca forum cari apa apa teori yang boleh dicuba.. apa pon still banyak lagi kelemahan.. dan kefahaman setakat teori tetapi bila buat amali tak jadik pon... memang sah lee kene ngadap tok guru atau pon cari kursus teknik photografi kat terengganu nih ( malas laa nak gi jejauh )sbb kat terengganu pun stil ramai lagi sifu siofu atau pon hantu kamera nih.. macam aku respect sham jertih, tolahah dan juga teck..suka baca penjelasan dan teknik diorang.. dari kul 2 sampai kul 5.30 petang.. aku asyik mentelaah dunia forum nih sampai biji mata aku pon dan mula nak jatuh.. jadik aku stop dulu.. gi solat asar dulu.. pastuh aku pk nak main teknik hdr,, saja main main.. dan hasilnya.. boleh laa tahan , tuu masjid kristal tuh..

gambar Allah atas bukit tuh amik pada 25 hb 10 pukul 11.45,,, time nak balik rumah.. nak relaks2 kejap round laa sekejap...





Saturday, 25-Oct-2008 08:59 Email | Share | | Bookmark
misc

korang percaya tak nih gmbr 12X zoom ?
nih guna butang macro
nih gambar paling aku puas hati amik
View all 7 photos...
hari nih saya bebetul bosan.. bosan sbb bisnes makin teruk... bila bisnes teruk kewangan pon jadik teruk... pening kepala sbb dah pk anak dah nak masuk 3 orang dah.. dlm pening2 nih laa kalau bisnes yang aku bina skrg dah 3 tahun tak de kemajuan nampaknya aku terpaksa laa ubah nasib mencari bisnes lain..sekarang aku mula berjinak dengan dunia photografi bila mana melihat ramai rakan2 dah berjaya dalam bisnes nih tapi apakan daya duit tak de nak beli dlsr.. jadik aku beli laa kamera biasa dulu untuk membiasakan diri dengan kamera nih eheheh...permulaan aku guna kamera panasonik dmc fz1 .. murah jee.. die punya resolusi pon 2 mpx jee.. cuma zoom jee bleh tahan 12X tapi terkejut gak.. sbb banyak gambar yang aku amik.. bukan mcm 2 mpx tapi lebih dari itu..gambar-gambar ayng aku suka amik macam gambar2 macro dan juga landscape..

tuh gambar-gambar yang aku amik menggunakan dmc fz1 yang hanya 2 mpx sahaja.. buka apa ramai sgt tak caya bila aku tunjukkan.

kemudian aku mula jatuh cinta dengan dmc-fz 1 nih...walaupun kamera lama .. aku kemudian tukar pula kepada dmc-fz5 5 mpx..dan sekarang mempunyai sebuah dlsr olympuss e-500. penggunaan dlsr nih aku still pening lagi dan banyak yang perlu dipelajari teknik2 menggunakan dlsr... baca teori jee pening beb.. dan aku masih lagi mencari cari org yang sanggup mengajar aku guna dlsr nih eheheh.. apa pon terima kasih kepada bapa saudara yang banyak bagi galakan kepada aku untuk serius dalam dunia photografi nih..

6.30 ptg...

sekarang nih dah hampir maghrib.. tapi nak celoteh skit... lepas belajar dlsr selama 2 minggu boleh laa paham serba sedikit berkaitan dengan dlsr nih... dan buat permulaan aku cuba mencari sesiapa yang nak kawin untuk jadikan aku nih yang baru sebagai kamera man mereka tapi belum ada rezeki lagi.. ye laa sample tak de apa apa pon tak de.. jadik susah skit... kalau aku nak menipu boleh sgt.. aku amik jee mana mana gambar perkahwinan dlm internet buat sample..tapi aku tak suka.. susah payah macamana pun aku tetap akan cuba juga mencari seorang " mangsa aku untuk percubaan.. free pon tak pe janji bayar duit minyak ngen duit penat lelah skit pon tak pe.. yang penting sekarang bila kita dah amik gambar orang kawin disitu laa kita dapat tau tyahap mana keupayaan kita dan macamana kualiti gambarnya.. sekiranya pelanggan puas hati... memang senang untuk langkah seterusnya...kalau pelanggan tak puas hati kene usahakan lagi... yang penting sifat ketidak yakinan diri sendir perlu di buang ( bukan apa sbb aku dulu memang tak yakin dengan keupayaan diri sendiri hehehe )


[Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net